Här hittar du vanliga frågor och svar om våra produkter!
Hittar du inte det du söker? Kontakta oss!

Allmänt

Var kan jag köpa era handdukstorkar?

Våra handdukstorkar kan du köpa direkt genom din elektriker eller genom någon av våra återförsäljare.
Företag kan handla våra produkter direkt via el- eller vvsgrossister.

Reservdelar kan du köpa direkt av oss!

Kan jag köpa en produkt direkt från er?

Våra handdukstorkar kan du köpa direkt genom din elektriker eller genom någon av våra återförsäljare.
Företag kan handla våra produkter direkt via el- eller vvsgrossister.

Reservdelar kan du köpa direkt av oss!

Vilken handdukstork passar mig?

Det är viktigt att handdukstorken passar storleksmässigt i ditt badrum och för din familj. Filtrera enkelt efter mått och effekt via vårt verktyg Torkväljaren.

Styrningen är också en viktig aspekt när du väljer handdukstork. Läs mer om våra styrningar här!

Hur kommer jag i kontakt med er?

Du kan ringa oss vardagar mellan 07.00 – 16.00. Maila oss kan du göra när som helst!

Se våra kontaktuppgifter här! 

Hur lång garanti har ni?

5-års garanti!

Vid eventuellt fabrikationsfel som uppstår på Somatherm Heating & Drying AB’s handdukstork inom 5 år från inköpsdatum åtgärdar vi detta. Förutsättning för denna garanti är, att apparaten är installerad och monterad efter föreskriven anvisning.
Garantin gäller inte efter för eventuella skador vid felaktig behandling, montering eller vid indirekta skador. Reparation, som utföres utan vårt medgivande under garantitiden, ersätts inte av oss.

Installation

Får jag installera handdukstorken själv?

För att få göra en fast el-installation, så måste man vara behörig elektriker.

Får jag installera handtorken själv?

För att få göra en fast el-installation, så måste man vara behörig elektriker.

Kan jag använda utanpåliggande kabel?

Alla våra handdukstorkar levereras med dolt montage, men är även anpassade för att kunna monteras med utanpåliggande kabeldragning.

Styrningen Olle är anpassad för både dolt- och utanpåliggande kabelmontage.

Styrningarna S / ST / RS / BC – Så här gör du:

I styrningen finns det ett s.k knockouthål. Detta får man borra upp. När man gjort detta, så sätter man en förskruvningen i benet (M16), som tätar ordentligt.

Utanpåliggande kabeldragning handdukstork 1Utanpåliggande kabeldragning handdukstork 2Utanpåliggande kabeldragning handdukstork 3

Du kan köpa förskruvning och sladdställ av oss och kan även få detta färdigmonterat vid leverans!

Support

Min handdukstork fungerar inte

Detta är så såklart riktigt tråkigt, men vi hjälper dig självklart med problemet!
Hittar du inte svaret på felet på denna sida, så kan du reklamera produkten till oss förutsatt att produkten är under 5-år!

Vid eventuellt fabrikationsfel som uppstår på Somatherms Heating & Drying AB’s handdukstork inom 5 år från inköpsdatum åtgärdar vi detta. Förutsättning för denna garanti är, att apparaten är installerad och monterad efter föreskriven anvisning.
Garantin gäller inte efter för eventuella skador vid felaktig behandling, montering eller vid indirekta skador. Reparation, som utföres utan vårt medgivande under garantitiden, ersätts inte av oss.

Reklamera produkten till support@somathermhd.se

Försök att ange följande:

Företagsnamn
Namn
Var och när produkten är köpt
Var produkten finns
Felorsak

Önskad åtgärd.

S / ST - Handdukstork med strömbrytare fungerar ej?

Har du en handdukstork ( S / ST ) med strömbrytare och lampan fortfarande lyser, men handdukstorken inte blir varm?
Då behöver du byta elpatron. Denna kan du köpa direkt av oss!

S / ST - Lampan lyser man handdukstorken blir inte varm!

Har du en handdukstork ( S / ST ) med strömbrytare och lampan fortfarande lyser, men handdukstorken inte blir varm?
Då behöver du byta elpatron. Denna kan du köpa direkt av oss!

RS / BC - Handdukstorken ger full- eller ingen värme alls!

Om allt installerat efter föreskriven anvisning, så har det troligtvis något att göra med kretskortet!
Kretskort och reservdelar kan du köpa direkt av oss!

Min produkt är fraktskadad!

Tråkigt nog så händer detta ibland. Det man bör vara noga med är att anmäla produkten till transportbolaget så fort som möjligt. Är det en synlig skada, som du ser på exempelvis emballaget, så skall detta göras direkt till transportbolaget!

Behöver du hjälp?

Ring oss på 0570-727740 eller maila oss på support@somathermhd.se